Vznikla první elektrodálnice.
Ve Švédsku kamiony napojili na troleje
Ve Švédsku odstartoval testovací provoz na první elektrodálnici na světě. Na dvoukilometrový úsek vyjely vozy napojené na elektrické vedení známé doposud hlavně z železnice. Cílem projektu je snížit emise z dopravy.
Po roce příprav odstartoval ve středu provoz na první „E-Highway“ na světě. Severně od Stockholmu jezdí na dvoukilometrovém úseku dálnice E16 kamiony napojené na trolejové vedení. Podle německého deníku FAZ spotřebují elektrické trucky o poloviny méně energie než běžné spalovací motory. Především však produkují mnohem méně emisí.
Vozidla mohou jezdit na elektřinu rychlostí až 90 kilometrů v hodině. Ztratí-li kontakt s vedením, spustí se naftový motor. „Když jsem poprvé řídila elektrický kamion, necítila jsem velký rozdíl oproti běžnému řízení. Při elektrorežimu je ale v kabině absolutní klid, to je úžasné,“ popsala pocit z jízdy řidička kamionu Therése Perssonová, která si jízdu pod trolejemi vyzkoušela.
Hybridní vozidla vyvinutá ve spolupráci společností Siemens a Scania budou po úseku jezdit následující dva roky. Během této doby chtějí švédské úřady posoudit, zda se novinka osvědčila, a rozhodnout o jejím případném rozšíření. Další elektrická dálnice Siemensu by měla vzniknout příští rok v Kalifornii.
Komentáře
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
test